ד"ר קשב
         
      המרכז לפרט, למשפחה ולאיש המקצוע
      אבחון, טיפול, הדרכה ואימון
      הפרעות קשב והתנהגות, תפקודי למידה וקשיים רגשיים-פסיכולוגיים
 
      בהנהלת ד"ר גיל מאור  ופנינה מאור (M.A)
      טל: 072-2309810       טל נייד: 052-6348562       פקס: 072-2306348
15.7.19 - ירושלים: להקשיב לקשב-הכנס הגדול והמקיף ביותר של הפרעת קשב בחברה החרדית  |  
אבחון הפרעות קשב וריכוז (ADHD/ADD)
 צריכה לערוך אבחון לבני? האם אני חייבת לשתף את המורה?
 לבני סימנים להפרעת קשב והמליצו לי על אבחון. בנתיים מקבלת פידבקים חיוביים מהורה, אולי כדאי לוותר/לדחות את האבחון?
 ברור לי שלילדי בכיתה א' יש ADHD. אני תוהה אם יש טעם לאבחן ולטפל בו אם הוא שמח ומצליח, ולא סובל בינתיים מהסימפטומים. מה דעתכם?

מספר עמודים: 2
הקודם    1  2 

צריכה לערוך אבחון לבני? האם אני חייבת לשתף את המורה?
כפי ששמת לב, חלק מהאבחון להפרעות קשב דורש מילוי שאלונים ע"י המורה. הסיבה לכך נעוצה באבחנה עצמה. חלק מהתנאים לאבחון הפרעת קשב היא שהתופעות שמזוהות עם הפרעת הקשב יופיעו לפחות ב-2 מסגרות (לרוב, בית+בי"ס). יהיה זה לא אחראי ולא נכון לקבוע הפרעת קשב עפ"י מסגרת אחת בלבד.

באופן כללי על שיתוף המורה במצב הילד - אנו מאמינים שההורים והמורים הם שני מעגלי כוח שניתן באמצעותם להעצים את הילד. הסתרת מידע מהמורה יכול לפגוע בניצול יעיל של מעגל הכוח הזה. שילוב המומחיות שלכם בילד והמומחיות של המורה בשיטות הוראה – הילד ירוויח מכך בצורה אופטמלית. אנו סבורים שהמורה הוא חלק חשוב בתהליך האבחון ובמיוחד בשלבי ההתערבות. מורה טוב הוא מורה לחיים. גיוס המורה בתהליך העבודה מתוך הבנת העומס הגדול המוטל עליו, ואמפטיה לקושי האובייקטיבי לעמוד מול כיתה, יכול להטיב עם תהליך ההתערבות.

קחי בחשבון שמורה מזהה בזמן קצר שלילד יש קושי כלשהו גם אם לא תשתפי אותו, הסיבה לכך שבנך נמצא יום יום ושעה שעה בכיתה עם עוד 20 ילדים (לפחות) וקשיים כלשהם בולטים מיד ביחס למצב הממוצע של שאר הילדים. דווקא שיתוף יראה למורה שאתם מבינים, לא מזניחים ויעודדו לתמוך ולעזור.

Up

לבני סימנים להפרעת קשב והמליצו לי על אבחון. בנתיים מקבלת פידבקים חיוביים מהורה, אולי כדאי לוותר/לדחות את האבחון?
הרבה יותר קשה להשיג שיתוף פעולה מהילד כשהמצוקה בשיאה.

אם תאבחני עכשיו ותקבלי אבחנה חיובית, תוכלי לדאוג לעצמך ולמורה להדרכה ואולי למנוע את הנפילה הבאה.

לצערי אחד המאפיינים של הפרעת קשב הוא הזיגזג, לעיתים יש מוטיבציה, לעיתים אין, לפעמים אני מתפקד כמו גאון ולפעמים עונה תשובות כמו "טמבל".

אל תחכי לנפילה, גם אם תהיה תשובה שלילית לפחות תהיה לך תשובה.

Up

ברור לי שלילדי בכיתה א' יש ADHD. אני תוהה אם יש טעם לאבחן ולטפל בו אם הוא שמח ומצליח, ולא סובל בינתיים מהסימפטומים. מה דעתכם?
העובדה שאת כבר רואה סימפטומים של הפרעת קשב, מראים כי ברמה כזו או אחרת הוא סובל מהם. מאוד יכול להיות שילדך מצליח כרגע לעקוף או לפצות על קשייו וייתכן שמגמה זו תמשיך גם בכיתות גבוהות יותר.
עליך לדעת כי את מרבית הסימפטומים קשה לראות בגילאי טרום בית ספר, בשל מיעוט הדרישות  הקודגנטיביות יחסית לבית הספר. לכן, אין זה מפתיע שרק כעת רואים אצל בנך תופעות המתאימות להפרעת קשב וריכוז.
רצוי לערוך עכשיו אבחנה, ללמוד על הנושא ולתת לו כלים (רצוי לעבור סדנת הורים). אלו יאפשרו לכם להעצים אותו, לגלות את נקודות החוזקה שלו הקשר להפרעת הקשב ודרכים לעקוף את הקשיים שתיארת.
עדיף לערוך אבחון עכשיו כשהקשיים מינוריים ולא לגרור את הילד לאבחון בלחץ שלך תסכול שלו וממנו ולחצים מביה"ס.

דרך אגב, אבחנה של הפרעת קשב אינה שווה בהכרח לטיפול תרופתי. מאבחן טוב יערוך עמך ועם ילדך הערכת צרכים ויחליט על דרך הטיפול הרצויה בנקודת הזמן הנוכחית.


Up

מטרת אתר זה על תכניו השונים הוא לספק מידע בלבד ואין לראות בהם אבחנה רפואית ו/או חוות דעת. תכני האתר אינם מהווים בשום מקרה תחליף להתייעצות אישית עם גורם מקצועי מוסמך.
כל שימוש באתר או הסתמכות על תכניו תיעשה, איפוא, על אחריותם הבלעדית והמלאה של המשתמשים. גלישה באתר מהווה הסכמה מצד הגולש לתנאים אלו.

לייבסיטי - בניית אתרים